Träskalle?

I förrgår fick jag  för mig att beställa ved till den kallare perioden av året. Efter mycket letande hittade jag ett företag på nätet som hade okej pris och verkade pålitliga. Det enda man behövde göra var att fylla i ett formulär på nätet så skulle veden levereras till dörren. Sweet!

Idag knackade det på dörren. Det var farbror lastbilschaufför som hade kommit med veden. Han frågade vart han kunde lasta av någonstans. Jag pekade ut platsen där jag ville ha lasten. Det visade sig att 4 kubikmeter ved var ganska mycket ...  Ser inte så mycket ut på bilden, men varje kasse är 2 kubikmeter.
 



Särskillt om man själv, efter allt var avlastat, fick springa fram och tillbaka till vedboden för att stapla upp all ved... Så det var min kväll i runda slängar. Jag har sprungit som ett jon, fram och tillbaka och imorgon fortsätter spektaklet. Jag har nämlligen 2 kubik kvar att stapla iordning.
 
  

Nu får vi se vad morgondagen har att erbjuda. Har hört att man kan få ont i kroppen av fysiskt arbete, lägg även till en trasig rygg och en halvkass arm i ekvationen.

Kommentarer
Postat av: Mona/metromorsan

Hej!



Kul med projektet pappablogg! Jag tycker om det du skrev om föräldraledighet. Den officiella förklaringen brukar vara "vi har inte råd att pappan är hemma" - men den verkliga anledningen är gamla invanda strukturer - ojämställdheten. Även mammor som tjänar mer än pappor är mer hemma med sina barn. Kan rekommendera en artikel om hur ojämställda relationer leder till skilsmässor



http://www.metrolifestyle.se/trender-livsstilar/34-trenden-ju-mer-pappaledighet-desto-faerre-skilsmaessor-

2009-08-21 @ 09:40:41
URL: http://www.metrolifestyle.se/metromorsan
Postat av: Förortsfarsan

Hej och tack för din kommentar. Invanda strukturer är ett problem, men även pappans bekvämlighetsinställning... Det är den som är den stora faran kan jag tycka. Invanda strukturer går att bryta, men den enda som kan bryta bekvämlighetsinställningen är pappan själv...

2009-08-21 @ 12:18:37
Postat av: Berit

Där sparade du in pengarna för ett gymkort!!!

2009-08-21 @ 22:50:45
URL: http://kletskiten.wordpress.com
Postat av: Förortsfarsan

Björkved är inte billigt... Det var nog till priset av ett gymkort... :-)

2009-08-21 @ 23:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0