Arla morgonstund

Idag vaknade juniorette tidigt... väldigt tidigt... Upp med tuppen, eller snarare med J som var tvungen att gå upp tidigt och åka iväg på kick off. Klockan 06:45 gick jag och juniorette ur sängen och hälsade en ny dag välkommen...

Klockan 06:45 kan tyckas vara en human tid, men det kan jag tala om att det är det inte när man har en dotter som brukar sova till 08:30. Men det är väl bara att gilla läget.

Morgonen har gått finemang och vi har myst framför morgontv hela morgonen. Jag tittar på programmet, medan juniorette blir som förstenad av fascination när reklamen kommer, så har hon alltid varit, reklam eller musik det är hennes grej det. Då stannar hennes värld upp...

Under förmiddagen har juniorette även hunnit med att sortera mina och J:s skivor, i bokstavsordning förstås...


Kommentarer
Postat av: Berit

Vilket lyx! Här är det sovmorgon om Bobben vaknar klockan 07.00, annars är det oftast runt 6-tiden som gäller.



Känner igen det där med barnprogrammen. JAg sitter och försöker få bobben att titta på "Drömmarnas trädgård", medans Bobben skiter i det och spurtar runt i lägenheten.

Däremot stannar världen upp, då det är Keno eller Lottodragning.

Vi funderar på att ringa till Svenska Spel och fråga om de har några gamla lottodragningar inspelade, som vi kan få köpa ;-)

2009-08-13 @ 22:24:10
URL: http://kletskiten.wordpress.com
Postat av: Förortsfarsan

Själv ska vi spela in AMF pensions reklamsnutt. Den där med frärilslarven som blir en fjäril. Sen ska vi köra den om och om och om och om igen. Då står världen stilla för juniorette, allt stannar upp för henne när den visas på tv.

2009-08-14 @ 11:00:02
Postat av: Berit

Dessa underbara stillsamma sekunder! ;-)

2009-08-14 @ 21:14:27
URL: http://kletskiten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0