Svininfluensan

Så var det åter måndag. J är på jobbet, juniorette sover i vagnen och jag sitter vid datorn.
Öppna förskolan öppnar idag, tanken är väl att så småningom ska jag och juniorette masa oss dit och träffa förortsföräldrar och små förortsbarn. Men just nu vete 17, all denna skrämselpropaganda om den livsfarliga och DÖDLIGA Svininfluensan har till och med fått mig bli lite avvaktande...

Min utgångspunkt är och har hela tiden varit att skrämselpropagandan är ett sätt för tidningarna att sälja lösnummer. MEN jag blir lite fundersam på att släppa in juniorette i ett rum fullt av potentiella smittohärdar av den fruktande svininfluensan...

Jag och juniorette avvaktar nog en eller ett par veckor tills vi drar till öppna förskolan. Jag vill se vart allt landar först. Min misstanke är att allt bara är väldigt väldigt väldigt uppbåst och hypat. Men man kan aldrig vara säker...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0