Dan före dopparedan

Imorgon är det julafton i förorten, något försenad men julafton. Något ska man väl ha för att man har släkten spridd i det avlånga riket...
Har precis suttit och slagit in julklappar och lagt under granen. Första julen som jag och J skrivit julklappsetiketter och adresserat dem med mamma & pappa...stort...

Under kvällen har min far och hans fru varit förbi och lämnat julklapp till juniorette. För er som följt bloggen så vet ni att jag och min biologiske far har ett minst sagt krystat förhållande. Den här kvällen följde mönstret som spårats upp sen tidigare. Det var bara att dra en lättnandets suck när de åkt sin väg.

Just nu bortser jag från det som varit tidigare. Jag ger honom en chans, främst för juniorette så hon en dag kan få välja vad hon vill göra av relationen med sin biologiske farfar, eller pappaspappa som jag hellre vill benämna honom. Hon har faktiskt redan en riktig farfar som finns där för henne i vått och torrt, även om han inte är hennes biologiska!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har det exaktus likadant å i jultider känns det som mest. Vi biter ihop och är stolta över att inte göra samma misstag som dem.

Gott nytt 2010 på er!

2009-12-31 @ 20:43:51
URL: http://forortsmorsan.blogg.se/
Postat av: Förortsfarsan

Precis, man gör inte om samma misstag! :-)

Gott nytt på er, hoppas ni haft det bra igår!

2010-01-01 @ 22:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0