R.I.P. Mr. Mag-Lite

Sen hösten kom och det blev mörkare och mörkare på kvällarna så har behovet av en ficklampa vuxit sig allt större. Jag visste att jag hade en fet Mag-Lite nerpackad någonstans, hittade den tillslut i en kasse långt in i en gardrob.


Min stooora dyra Mag-lite. Minnena kom över mig från den fina tiden vi haft tillsammans när jag jobbade som vakt för herrans många år sedan. Dessvärre hade jag aldrig plockat ut batterierna ur lampan när vi slutade arbeta tillsammans... Mr. Mag-lite var nu döööd.

Som en första klassens tekniknörd var jag nu tvungen att skaffa mig en ersättare för min forne följeslagare. Det funkar inte riktigt med en ficklampa från Ica eller Clabbe Olsson. Det var det tunga artelleriet som gällde och den som söker finner...

Jag har nu inhandlat en betydligt mindre ficklampa, men desto mer ljus(30 watt, 1200 lumen). Den fanns i 4 olika varianter och jag valde förstås den värsta!

Allt är betalt och klart, nu är det bara den långa väntan som är kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0