Nedräkning

När jag tittade på termometern vid lunchtid fick jag en smärre chock. Den visade på +1,2 grader, tidigare i veckan har det ju iaf varit runt 6 grader. Tycker att det här är just den kritiska punkten, ett fåtal grader gör att det helt plötsligt blir skitkallt!

När graderna sedan kryper nedanför nollan och minusskalan tar vid så är det ju bara skitkallt ett tag sen acklimatiserar man sig.

Men inget ont som har något gott med sig. När jag och juniorette gick vår dagliga "nu är det dags att sova promenad" föll det små snöflingor från himlen och som en blixt från klar himmel infann det sig julfeelingen.

Ååååhhhh jag längtar något så sjukt efter julgranar, glögg, pepparkakor, Kalle Anka, julklappar, julmat, julmusik...

Nedräkningen har börjat!

50 dagar kvar till julafton! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0