Släktforskning pågår

Fick ett infall efter att ha slötittat "Vem tror du att du är?" på SVT 1. När programmet var slut så sate jag mig framför datorn och började googla och leta lite smått på nätet efter min släkt.

Hittade ett släktforskningsprogram där man får upp ett släktträd, sen är det lixom bara att peta in det man hittar i det där trädet. Sjukt beroende framkallande var det! 

Måste väl börja tänka på att gå och lägga mig, men ska bara kolla liiiite till. Har hittat tillbaka 4 generationer på typ 30 minuter. Allt är nog så mycket enklare nu när internet finns, dessutom finns det en hel del kuriosa som man kan läsa in sig på om man har tur. 

Kommentarer
Postat av: Berit

Vad häftigt!

Kan man få adressen?

2009-12-01 @ 13:56:23
URL: http://kletskiten.wordpress.com
Postat av: Förortsfarsan

Tankade ner nått som heter family tree builder. Har ingen aning om det är bra eller dåligt.. Sen är det bara att fylla i det man vet och det man inte vet försöker man googla sig fram till.



Hade sjukt tur och hittade en lirare som redan släktforskat på riktigt. Gjorde att jag hittade tillbaka till typ 1600-talet, på en sida.



För tillfället försöker jag rota runt lite i min mors morfars släktgren, liiite svårare att hitta nått där. Blir nog till att fylla hålen med riktig släktforskning så småningom...

2009-12-01 @ 14:06:41
Postat av: Berit

Shit vad häftigt! Tack för tipset. Jag ska sätta mig ned med detta, så snart jag sovit ut lite (antagligen om 15 år eller så...)

Hoppas du snart hittar fler släktingar där ute i sajber spejs.

2009-12-01 @ 21:16:44
URL: http://kletskiten.wordpress.com
Postat av: Förortsfarsan

Det är smått beroendeframkallande... Nu sitter man bara och tokgooglar på en massa namn. Har hittat tillbaka 10 generationer bara genom att googla!



Lite pensionärsvarning är det väl, men det bjuder jag fan på!

2009-12-01 @ 22:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0