Sömnbrist

Innan juniorette kom till världen sa en klok människa till mig: Passa på att sova nu, innan dottern kommer...
Jag i min enfald hummade lite sådär medhållande, ryckte sedan på axlarna och gick därifrån...

1 år och 2 månader senare...

HALLÅÅÅÅÅÅ! Kan jag få tillbaka min 8 timmars skönhetssömn tack!
Som det är nu så vaknar juniorette iallafall vart 3:e timme om nätterna, mellan dessa uppvak ligger hon mellan mig och J som en liten propeller. Hon vägrar konsekvent att sova i egen säng. Nattningarna tar allt längre tid...
AAAhhhhhhhhh!

Men jäklar va hon är söt dagtid, världens goaste unge. Det är hon även ibland när hon sover........hårt (och stilla).



Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, du, det e galet! Våran dotter är 2 och ett halvt och kommer in nästan varje natt, det går i perioder. Trötta ut henne på dagarna, ta långa promenader i skogen, det älskar iaf vår skrutta...PLUS att hon sover kalasbra! Good luck...Bra bild förresten! :-)

2009-11-12 @ 08:57:51
URL: http://forortsmorsan.blogg.se/
Postat av: Berit

Det där råden får nog alla blivande föräldrar. problemet är bara att det endast funkar på de blivande farsorna, då morsornas nattsömn störs redan iunder ruvningsperioden. Hur gärna man än vill coh hur mycket man än försöker, så är det stört omöjligt att sova medans man blir sparkad på revbenen och urinblåsan. :-)

2009-11-12 @ 11:47:47
URL: http://kletskiten.wordpress.com
Postat av: Förortsfarsan

Det är helt galet! Vi röjer runt hela dagen men lik för 17 när det är dags att sova så sätter hon sig på tvären och leker hela havet stormar...

Sen att hon vaknar upp och sover oroligt om nätterna känns som steg 2. Just nu vill jag bara att hon ska kunna somna ordentligt, precis som alla andra ungar...

2009-11-12 @ 22:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0