BVC &öppna förskolan

Är grymt trött och ska gå och lägga mig alldeles strax.

Natten till idag var not so nice då juniorette aka Propellern precis som vanligt sov i vår säng. Hon vaknade upp ett par gånger extra då jag dragit ner lite på hennes välling på dagen.
När hon väl somnat så var det dags att stiga upp för att bege oss till BVC.

På BVC visade det sig att juniorette växer. Det sjukaste var nog att hon gått upp rejält i vikt, bra men skumt med tanke på vad den damen äter just nu... eller kanske ska säga inte äter...

Sedan var det dags för vaccination, spruta ett gick bra, men när det ar dags för spruta två så gick aset sönder. Dessutom hade dom glömt att beställa hem nytt vaccin och sprutan som gick sönder var den sista...
Sköterskan han aldrig peta  juniorette något vaccin så vi får glatt komma tillbaka om en månad för att få nästa dos.

Efter alla hemskheter på BVC drog vi iväg till öppna förskolan för att kolla in vad det var för något. Mathias som skriver bloggen Allt har förändrats skrev i ett tidigare inlägg om ur han drar iväg till öppna förskolan solokvist. Kan han så kan jag.

Hos oss i förorten är det så att öppna förskolan drivs av kyrkan. Jag som inte är särskilt kyrklig hade mina tvivel. Men jag intalade mig att det var för juniorettes skull och att jag kunde sjunga en psalm eller två, eller göra tolv Ave Maria eller dricka vigvatten eller knapra oblat... Men det var helt okej på öppna förskolan. Allt såg helt normalt ut och inget gudsperdikande eller psalmsånger inte ens en liten ängel uppenbarade sig i nått hörn...

Jag var solopappa bland förortsmorsorna, men det gjorde inget. Vi drar nog dit nästa vecka också!

Fan va sunkig jag är på att lägga in bilder, lovar att skärpa mig!
G'natt!

Kommentarer
Postat av: Mathias

Skönt förortsmorsorna och prästerna inte åt upp dig!

2009-10-07 @ 14:10:48
URL: http://alltharforandrats.blogspot.com
Postat av: Förortsfarsan

Var faktiskt mest rädd för prästen, man vet inte om dom försöker smygfrälsa en medan man råkar titta bort en kort sekund... :-)

2009-10-07 @ 18:17:50
Postat av: Berit

Hör efter om de inte har lite nattvardsvin att bjussa på. Det är ju snart helg!

2009-10-07 @ 22:08:21
URL: http://kletskiten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0