Matvägran, dag 2

Även idag matvägrar juniorette. Igår smakade hon iaf på gröten som hon får på morgonen. Idag var gröten ett big NO NO. Har försökt med både det ena och det andra men ingenting funkar, jävla skit!

Är inte frustrerad eller forserad vid matbordet. Bara försöker glädjas åt juniorette när hon får en liten droppe mat på läppen... Hör mig själv säga mmmmmm va gott... Sen är det stopp, mun stängd och det lilla huvudet skakar fram och tillbaka medan ett illvrål letar sig upp genom hennes strupe och ut genom nu en vidöppen mun.

Vi sitter ca en kvart åt gången vid matbordet, ingen idé att sitta och trilskas längre än så...

Har faktiskt lyckats att få i henne en burk med fruktpuré idag, men det är allt... Jaja hon börjar väl äta när hon är hungrig...hoppas jag...

Anledningen till matvägran tror jag är att juniorette håller på att få tänder. Hon sitter iaf konstant med ena handen i munnen och pillar och pillar på de små gaddarna som finns där inne.


Kommentarer
Postat av: G.E Online

Hej, vilken bra blogg du har. Kommer följa den varje dag från och med nu. Jag har varit med om samma som du, att min son inte velat äta under vissa perioder. Man sitter där och får dåligt samvete och blir lite rädd, hur ska detta sluta? När vi pratade med BVC fick vi svaret att det inte är någon fara då barnen äter ikapp det de förlorat. Det skulle alltså inte förvåna mig om junior rätt som det är käkar som en hel kamel. Sköt om dig. Förresten, vi har en till på väg.......beräknad ankomsttid 28/2-2010. Då börjar resan igen, från början. Melvin är fyra år nu.

2009-10-01 @ 16:13:24
URL: http://www.agilityforum.se/blogg
Postat av: Förortsfarsan

Tjena, välkommen hit! Tack för komplimangen. Visst är det så att man blir nojjig. Juniorette har ätit bra i perioder men rätt vad det är så blir det tvärstopp. Jag är nog inte särskilt orolig, mer frustrerad måste jag nog säga. Det som gick så bra häromdagen går inte alls nu. :-(



Och du... Grattis till det nya tillskottet och på återseende! :-)

2009-10-01 @ 16:41:46
Postat av: G.E Online

Ett litet mattips, vet inte om det funkar för junior men Melvin blev som galen. Lasagen och inte vilken sort som helst utan Euroshoppers. Deras lilla förpackning på 400 gr. Han var som galen i den. Har nog aldrig varit med om att Melvin inte velat ha den maten.

2009-10-06 @ 21:22:15
URL: http://www.agilityforum.se/blogg
Postat av: Förortsfarsan

Är glad om jag får i henne burkmat... Hon käkar inte någon "riktig" mat som serveras. Just nu är det som vanligt välling och fruktpuré som står på menyn...

2009-10-07 @ 18:19:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0