Lattefarsa

Morgonen grydde, jag och juniorette gav oss iväg till bussem som skulle ta oss till civilisationen. När man inte har någon som helst rutin på att ta sig in til stan, har man ingen koll på hur lång tid saker tar. Detta resulterade att jag och juniorette var 40 minuter tidiga till medborgarplatsen där vi skule träffa vårt sällskap för förmiddagen.

Jag och juniorette tog oss en sväng runt kvarteret. Jag hann inte mer än runt gathörnet så stötte vi på tre narkomaner som stod och dealade över dagens förmodligen första fix. De brydde sig inte nämnvärt över att Svenssons passerade dem med en armlängds avstånd. Svensson å sin sida brydde sig inte nämnvärt över de förfallna själarna heller. Det är konstigt, för ett år sen skulle jag inte reflektera över den förfallna trion, men nu när jag inte rör mig i stan längre blev det en större deal än vad det egentligen är. En sådan händelse tillhör gatubilden på ett sätt (beror iofs på i vilka kvarter man rör sig kring).

Vi trampade vidare och dödade 40 minuter genom att gå längs minnenas aveny. Det var många tankar från back in the days som kom och hälsade på under vår promenad.

40 minuter senare slöt vi upp med vårt sällskap. Vi promenerade Götgatan ner och hamnade på ett fik i skatteskrapan. Två lattefarsor som pratade om ditten och datten, jäntorna satt med vid bordet iaktog varandra en stund för att sedan även de språka sinsemellan mumsades på frukt, majskrokar och russin mellan varven.

Förmiddagen gick snabbt och snart så satt jag och juniorette på tåget hem mot förorten igen.

Imorgon blir det till att vara hemma och inte göra ett smack, möjligen ska jag dra ihop en Play-Doh deg och göra lerfigurer med juniorette.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0