Backpacking med småbarn

Läste precis en artikel på Allt om barn om ett par som backpackat sig genom Asien tillsammans med sin ettåring.  Jag blir så sjuuukt avundsjuk!

Det skulle vara den totala drömmen att bara dra iväg, hela familjen förort på ett plan till Asien. Vetskapen att kunna vara borta ett par månader och bara resa och njuta i sol och värme...SWEEEEEET!!!!



Men...

Nu är läget så att jag vete 17 om jag skule våga dra iväg med lilla juniorette. Trodde inte att jag skulle vara så hönsig, men när det gäller att åka iväg till andra länder, leva spartanskt och dessutom inte ha full koll på läget hela tiden så får jag nog lite kalla fötter. Själv, inga problem, men som sagt med juniorette så vete 17.

Vi har pratat om att göra en testrunda nästa år ner till medelhavet eller nått bara för att se hur det funkar när man reser med barn. Men efter det så lovar jag att juniorette ska få åka ut i världen med sina föräldrar och skaffa sig nya intryck!

Kommentarer
Postat av: Charlotta Larsson

Vi började faktiskt med 2 veckor i Grekland när Emmy var 8 månader för att känna oss för. Det gick bra men det var 42 grader varmt och tjockt med folk på ständerna. Så Thailand var rena paradiset i jämförelse...



Lycka till med resplanerna!

2009-08-17 @ 12:06:15
Postat av: Förortsfarsan

Smart drag, låter som en plan. Kan vara ganska skönt att känna på hur det funkar innan man tar sig an den stora resan.

Men jag är helt förundrad över att ni vågade och tog steget! Såå coolt!

2009-08-17 @ 15:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0