Förändring

I förmiddags kom kompis förbi med fika. Vi satt oss till bords medan juniorette sov förmiddag. Kompis är ruskigt trött på sitt arbete och är inne på att växla spår.
Jag tycker det är sunt då jag lämnade  firman för länge sen och växlade spår redan år 2001- 2002. Han vill starta sportaffär eller bli gympalärare. Jag peppade hårt för alternativ nummer 2, då jag tror att han kommer att passa som handen i handsken för det jobbet.

Nu ska jag ut på nätet och leta fram lite information till min vän. Han behöver nämligen en ordentlig men välmenad knuff i ryggen om han ska våga sig ut på okänd mark.

Kommentarer
Postat av: Berit

Jag var själv inne på att bli idrottslärare, men fick turligt nog jobba som det under ett år... kom då på att jag i alla fall INTE skulle bli idrottslärare! Detppassade inte mig helt enkelt.

Av en händelse halkade jag in på ett helt annat spår och det är jag sååå tacksam för idag!



Ibland behöver man en liten puff från sina vänner, för att våga och för att se att det finns andra alternativ.



Hoppaas att det går bra för honom och att han hittar ett jobb som han trivs med!

2009-08-27 @ 21:45:12
URL: http://kletskiten.wordpress.com
Postat av: Förortsfarsan

Vet att det kommer att gå bra för honom, bara han kommer bort från firman...

Det var jag som en gång i tiden lockade in honom i fördärvet, känner det som min plikt att få honom därifrån nu. :-)



Men visst är det tugnt att kliva av invanda mönster, särskilt om man är i mitten på de 30 och har villa, barn och allt vad det innebär. Men jag hoppas att han tar sig samman nu och kör racet!

2009-08-27 @ 22:08:18
Postat av: Berit

Ja, det krävs en hel del mod, för att göra något sådant.



Men det kan inte vara värt att gå till ett jobb man vantrivs med i 30+ år till.

Hoppas han tar chansen, om han har möjligheten och vill!

2009-08-28 @ 21:06:24
URL: http://kletskiten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0