Kaminmannen

Söndagen gick fort som 17, juniorette har spårat ur totalt i sina sovrutiner, eller så håller hon på att skaffa nya. Jag och J har påtat i trädgården under eftermiddagen.

Problemet som jag haft idag är att jag går som katten runt het gröt...
Tidigare i veckan fick vi hem 4 kubik ved. Ute är det fortfarande någorlunda varmt... Men det har börjat klia i de små pyromanfingrarna... Jag vill börja elda i vår fina kamin snarast!

J påtalar hela tiden hur varmt det är inne. Jag går i smyg och öppnar lite fönster och skruvar ner termostaten på värmepannan...  
Är det inte lite kallt inne frågar jag försiktigt, kanske skulle vi ta och elda lite?

Jag har försäkerhets skull redan travat ved inne i kaminen, allt är förberett och klart för antändning. 

Men nej...J är inte alls sugen på att sätta fyr och få upp värmen i huset med en mysig och sprakande eld... Hon går isället bort till de smygöpppna fönstrerna, stänger dom, sedan vidare till pannan och skruvar upp värmen. Så, nu känns det redan lite varmare var hennes kommentar!

Jag börjar känna mig som Kaminmannen.

Kommentarer
Postat av: Berit

JAAA!

Kaminmannen! Honom hade jag glömt bort!

Hahaha! Tack för påminnelsen!

2009-08-23 @ 22:37:25
URL: http://kletskiten.wordpress.com
Postat av: Förortsfarsan

Hade glömt bort honom tills jag fick hem veden i veckan... Fan, va det kliar i fingrarna...

2009-08-23 @ 22:40:39
Postat av: Berit

Hahaha!

Håll dig för f*n!

HÅLL DIG!

2009-08-24 @ 13:44:52
URL: http://kletskiten.wordpress.com
Postat av: Förortsfarsan

HAr inte kunnat uppdatera förrens nu, håller på att bryta upp verandagolvet... Man måste ha en jämn och behaglig värme...

2009-08-24 @ 15:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0