BVC besök och inställt besök på jobbet

Idag var jag och junorette på BVC för att kolla läget med vikten. Allt såg kanon ut och jag passade på att fråga om lite grejjer som jag och J fnulat på sista månaden.

-Läggrutiner och sömn
-Matsituationen
-Grissjukan

Det sista var en liten undran från mig då jag varit i valet och kvalet om jag skulle åka till jobbet och hälsa på imorgon. BVC-sköterskan rekomenderade att jag höll mig hemma med juniorette då jag normalt jobbar på en skola. Hon menade på att jag aldrig kommer att förlåta mig själv om juniorette skulle ha oturen att bli smittad.

Det var nog det jag ville höra, hade redan tänkt i dom banorna innan, men det var skönt att höra någon annan säga det. Surt sa räven, det var bara ringa till jobbet och skjuta upp mitt besök ett par veckor fram i tiden. Det jobbigaste med det är att jag vet att jag gör 25 stycken ungar (mina ungar som jag följt se förskoleklass, nu går dom i trean) riktigt riktigt besvikna och ledsna när jag inte dyker upp imorgon som jag lovat. Men jag vet ändå att dom förstår varför jag inte kommer. Men shit vad jag saknar dom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0