Min kompis rövaren

Jag har en kompis. Vi träffades dagen då vi började i årskurs 1, alltså i runda slängar 27 år sen. Kompis och jag har alltid hängt ihop. I dagsläget träffas vi inte särskillt ofta "face to face" men vi pratar iaf 3 gånger i veckan per telefon.

Det finns ett känt talessätt som heter "kaka söker maka" men det kan jag nog redan här säga att i vårt fall sökte kaka något helt annat. Jag och kompis är motpoler, vi är nog varandras absoluta motsatser.

Kompis är ordningsvakt. Han är stor, rakad och tatuerad. Han har attityd som en ettrig kamphund. Han är gärna störst och bäst på det mesta och det han inte är störst och bäst på är kärringprylar enligt han själv...

Jag är ingen kille som orkar diskutera politik men när kompis ringde och börjar yra om utlänningar och Sverigedemokrater så blev jag kraftigt irriterad, för även här är våra åsikter långt ifrån varandra. Jag sa både det ena och det andra till min kamrat. Han gick i försvar och jag på attack! Samtalet slutade med att vi slängde på lurarna samtidigt i varandras öron.

Men kompis är kompis och har alltid varit kompis!
När jag mådde som sämst då jag gått in i väggen var han den första som hörde av sig och dagligen kollade läget. Skulle jag mot förmodan hamna i en situation där jag ligger pyrt till vet jag att kompis genast skulle stå vid min sida och backa upp mig. Kompis ställer upp!

Kompis har sina skavanker och jag hoppas att även han växer upp och synar bluffen. Men tills dess så har jag överseende. Han låter ganska mycket, men jag vet att under attityden så finns där en kille som bryr sig...

Kommentarer
Postat av: Anna

Precis som godaste sorten i Aladdinasken, hård yta men mjuk inuti.



2009-11-16 @ 19:17:14
URL: http://forortsmorsan.blogg.se/
Postat av: Förortsfarsan

Jupps, den liknelsen var rolig. Måste ringa honom och berätta att han är en chokladbit! Det uppskattar han nog...Mohahahaha

2009-11-16 @ 21:34:08
Postat av: Anna

Hahaha, ja, men säg att det e den tuffaste chokladbiten då, för tusan!

2009-11-17 @ 07:41:25
URL: http://forortsmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0