Besök hos farmor

Idag tog jag och juniorette bussen hem till min mor. Juniorette var i sitt esse trots matvägran. När det var dags för sovtajm så tog jag en barnvagnstur i mina forna kvarter där jag växt upp.

Det är konstigt att se på något typ utifrån som man varit en del av tidigare. Det går X antal år utan att man rör sig kring dessa ställen. En vacker höstdag är man där igen, nu med barnvagn. Det var som att förflytta sig 20 år tillbaka i tiden. Jag fick hela tiden flashbacks från olika gator som jag gick på. Här bodde den och den. Här pallade vi äpplen. Här gjorde jag ditten och där gjorde jag datten... Ja, jag tror ni hajjar...

Det blev en liten promenad med många minnen.

Annars var det rätt lugnt idag, en skön höstdag i förortsfarsans orginalförort så att säga...

Juniorette lever just nu på välling och fruktpuré. Det går framåt. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0