Min granne pickadollmannen...

Jag satt och slösurfade idag (som vanligt...), googlade lite på måfå och fick plötsligt en superidé!
Jag googlar min egen gata på google... Sagt och gjort..."Förortsgatan" skrev jag. Plötsligt fick jag upp en massa träffar på min gata.

Det mesta var hus och tomter som sålts och ett och annat företag som huserar hemma hos någon på min gata. Jag ögnade igenom träffarna lite snabbt och plötsligt fastnade blicken... Jag såg en träff på en adress lite längre upp på gatan, det var ett tingsrättsprotokoll.

Det visade sig att grannen som jag hejjar på var och varannan dag är dömd för vapenbrott!
Nu är det inte så illa som det låter. Läste igenom domen och jag anar att lite spänning samt dumhet låg bakom att han trots allt förvarade en pickadoll hemma i sin förortsvilla.

Men det sjukast var ju att jag bara var ute efter lite svammel om min lillagata och plötsligt vet jag att min granne är dömd för vapenbrott. Sjukt!


Kommentarer
Postat av: Emma

ja det är sjukt vad man kan få reda på..

2009-10-25 @ 22:12:15
URL: http://emmalajnens.blogg.se/
Postat av: Mathias

Det är på gott och ont att man kan få reda på såna här saker på det här viset, men jag tycker helt klart det är mer på gott. Du kan ju idag t.ex. starta en egen blogg och ge din version av vad som hände. Sånt var inte lätt förr. Fast det låter lite skumt men det kanske är det du menar med "spänning" - hur kan polisen ha fått reda på att han har en puffra hemma i byrålådan om han inte gjort nåt bus med den?

2009-10-26 @ 08:33:51
URL: http://alltharforandrats.blogspot.com
Postat av: Förortsfarsan

Hela grejen var nog "olyckliga omständigheter" blandat med lite förortshäftighet kan jag tänka...



Pickadollen var upphittad och möjligen inblandat i ett mord. Pickadollmannen "förvarade" bara vapnet hemma hos sig för han som hade hittat den ville inte ha den hemma hos sig.



Sen la väl polisen ihop ett och ett när dom visste att pickadollmannens kompis varit på platsen där mordet skett... Skumt iaf att man inte lämnar in den till polisen, eller så tyder det på extrem dumhet...



Tycker bara allt var så skumt, ville ju bara ta reda på mer om mitt nya närområde, inte veta vad mina grannar har för sig...

2009-10-26 @ 09:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0