Telefakkingtubbies!

Jag och J hade lovat oss själva och varandra att vad som än hände så skulle vi aldrig, jag upprepar aldrig introducera Teletubbies för juniorette.

Nu är det så att i ett svagt ögonblick i att försöka förstå vad som nu är så fantastiskt trollbindandande med dessa skumma lirare så råkade jag visa ett klipp från youtube för juniorette.
En gång kan väl inte vara så farligt...

Juniorette blev uppenbart fascinerad av nallarna(?). Hon började digga med musiken och vinka till de fyra figurerna i dataskärmen. Hmmm, jaja en gång är väl lika med ingen gång...



Ibland blir juniorette sådär otröstlig som de små liven kan bli. Igår var en sådan gång. Jag som en stabil och trygg fader skulle ju bara testa... Fram til datorn, ner med juniorette i knät och på med Teletubbies...

Ta mig faan om inte ungen tystnade på en gång och börjar digga med musiken och vinka till Teletubbiesarna. Nu har dessutom tanken infunnit sig om jag inte ska köpa Teletubbies på dvd till juniorette...

Nu vet jag varför Telefakkingtubies är så otroligt populära, det är givetvis sublima meddelanden inbakat i deras filmklipp! Men det gör ju inget, deras program är ju så otrooooligt bra och jag måste nog köpa alla deras program på dvd, möjligen även på på blueray.

Kommentarer
Postat av: Mathias

Det var samma här - aldrig Teletubbies! Funkade från att han var 4-5 månader. Grabben är väl förstörd av YouTube för länge sen nu...

2009-09-16 @ 08:09:57
URL: http://alltharforandrats.blogspot.com
Postat av: Förortsfarsan

Det är väl det nya....YouTubegenerationen... :-)

2009-09-16 @ 22:33:48
Postat av: Knaada

Drömmarnas trädgård är på något sätt mer skonsamt för oss som föräldrar. Dom tjatar inte hål i huvudet på en lika snabbt som Tubbisarna.



Och du, köp inget, koll in SVT Play och sök!



http://www.knaada.com/2009/09/tips-till-morgontrotta-foraldrar/

2009-09-17 @ 23:20:03
URL: http://knaada.com
Postat av: Förortsfarsan

Knaada: Tack för tipset, ska testa på juniorette. Känns som vi redan blivit hjärntvättade av Tinkywinky och Poo och alla de andra... Måste köpa dvd...

2009-09-20 @ 15:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0