Vattkoppor

Så var det dags att pricka av den första av barnsjukdomarna, vattkoppor. Vi upptäckte den första vattkoppan på juniorettes kind i början på förra veckan, men jag bortfärdade den med att det var ett myggbett (rutinerad förälder som jag är...). Blåsa två och tre kom under hakan. Jag tyckte det var lite konstigt att hon fått myggbett där också... Nummer 4 kom en bit under örat.

Tanken slog oss att det kunde vara vattkoppor, då vi dessutom har haft besök av en liten herre som haft vattkoppor två veckor tidigare. Jag slog i böcker och kollade på nätet, ingenting stämde. Juniorette hade ingen feber, hade inga utslag på bålen och hon besvärades inte alls av sina "bett". Hon var precis sådär glad och vanlig som hon alltid är.

Idag var vi iväg till juniorettes farbror, där var även farmor som är rutinerad förskollärare tillika lekman i barnsjukdomar. Farmor gick på rutin och kollade in de små "betten" och kom sedan med utlåtandet... -Vattkoppor!

Jag vetefan om jag ska vara glad och tacksam över att juniorette blivit smittad vid så tidig ålder eller om jag ska vara irriterad på att folk inte har koll på smittorisker och släpar runt sina potentiella smittohärdar hem till mitt hus.

Tack så jätte jätte mycket!
(Förihelvete!)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Luta dig tillbaka och var glad att ni slipper tänka på den smittorisken framöver ;-)



Ju mindre de är dessto lättare klarar dom av klådan sägs det.

2009-09-07 @ 00:33:02
Postat av: Förortsfarsan

Ja, på det sättet är det skönt. :-) Hoppas att det nu är avklarat! Har inte sett några fler "myggbett" på ett par dagar nu...

2009-09-07 @ 10:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0