Imorgon är det dags för BVC och 1½års kontroll

Som sagt, imorgon är det dags. Vet egentligen inte vad jag har att vänta. Har läst lite på nätet att juniorette ska kunna stapla klossar, rita och prata lite. Jä,jä den som lever får se vad som händer imorgon.
Känner ingen oro, skulle kanske vara käket, men där känner jag också att det går framåt, om än sakta sakta...
Så länge hon följer sin viktkurva så är det ju lugnt.

Det som buggar hos mig är att möta den (återigen) nya BVC tanten... Ja, vi har fått en ny... Är det bara vi som byter BVCsköterskor som man byter underkläder????

De hela började på MVC för J. Tror att vi gick igenom hela MVC:s sköterskor när den tiden begav sig. När väl juniorette tittat ut så började samma visa på BVC...helt sjukt!

Vi flyttade, fick en ny BVC sköterska...som blev sjuk inför vårt första möte... Vi fick då istället avdelningschefen som var en riktigt trevlig dam. Gången efter fick vi äntligen träffa vår "egna" sköterska som jag klickade med och som var riktigt riktigt bra! Sweeet, tänkte jag... Men...

Hon var förstås bara vikarie för en ordinarie... Tjihoo, here we go again...

Imorgon ska vi träffa vår "riktiga" BVCtant, problemet är att jag snackat ett par gånger med henne på telefon och har redan dömt henne som en jobbig jävel...en BVCkärring...Blähh...

Så imorgon ska vi till BVC och dra hela juniorettes bakgrund igen...
och visar sig kärringen vara en riktig kärring även i ett direkt möte så är det väl min tur att byta BVCsköterska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0