Feber

Natten var ingen lek, juniorette vaknade stup i kvarten och gnällde alternativt grinade. Någonting var inte helt hundra. Natten blev till gryning som blev till morgon, juniorette vaknade från sin ytsömn, glad!

... ungefär 4 minuter sedan brast det...
Hon grinade och grinade... och grinade... och grinade...
Hennes panna var varm och jag tog tempen på henne och visst hade hon feber!

Vi satt uppkrupna i soffan tillsammans, hon var lugn i min famn. Jag hade satt på I drömmarnas trädgård som vi spelat in på den inspelningsbara digitalboxen.

Juniorette gnydde till och plötsligt satt vi där, nedspydda...

Jä, jä ingen fara på taket... Upp och torka av, slänga in allt i tvätten. Juniorettes panna var ännu hetare, fram med alvedon och ner i soffan.

Makka Pakka, Iggle Piggle och gänget hade en lugnande effekt. Vi satt där i soffan i en timme. Juniorette började pö om pö komma tillbaka till sitt rätta jag. Efter en stund satt hon upp i mitt knä och kommenterade det som skedde på tv:n, precis som vanligt.

När programmet var slut så var hon relativt okej, om än lite slö och ville gärna att jag skulle ha henne nära. Nu sover ialafall det lilla livet. Vi får se vad eftermiddagen har att bjuda på.


Kommentarer
Postat av: Andreas

Hallå!



Hittade din blogg via pappaforum.se. För närvarande är jag fredagspappa, dvs bara hemma på fredagar men jag letar ändå pappor att umgås med eftersom jag egentligen inte känner några.



Bor du i södra eller norra Stockholm? Själv bor jag i Stureby men skulle gärna kunna ta en sväng in till stan för en fika då och då.



Förstod det som att du ska vara hemma till augusti i år. Om du har lust att träffas nångång så hör gärna av dig (email ovan).



/Andreas

2010-01-29 @ 11:22:53
URL: http://sweetball.djdaun.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0